Прочетете за персонализираното отношение и сигурността на клиента, както и за социално отговорната страна на Токуда Банк.
Анна Бонева: Когато да говориш с банката е лесно и човешко
Член на Управителния съвет и Изпълнителен Директор
- Как изглежда банковият сектор през 2020 в България и какво място заема Токуда Банк в него?
Конкурентен. Иновативен. Предизвикателен. Такъв е пазарът в последните години и очаквам да остане такъв. Токуда банк е уникална банка с японска собственост, малка по размер, което ни дава чудесното предимство да бъдем прозрачни, гъвкави и бързи. Да имаме възможност да предлагаме лично отношение и да говорим с клиентите си. Не държим да сме непременно най-евтината банка, всички знаем, че който търси само цена може да се наложи да плаща два пъти.
- Какво определя преживяването на един клиент на Токуда Банк? Как работите, за да гарантирате неговата сигурност и удовлетвореност?
Питам различни хора - Какво искате от вашата банка? Какво ни трябва в тези дни, в които телефонът ни приспива, работи за нас и почти целуваме за лека нощ. И защо, изобщо, ни трябва нещо, извън телефона? И моят отговор е очевиден – защото сме социални същества и ни трябва контакт. Трябва ни разговор, събеседник, идея над която да поспорим, независимо от дигиталния свят на парите. Дигитални услуги за ежедневните операции и личен контакт за важните решения, това е към което се стремим.
Преживяването на клиента е концепция, която компаниите от всички сектори припознават. В Токуда банк, преживяването, описано кратко като удовлетвореност и желание за работа с нас, е основен въпрос, на който търсим положителен отговор, когато се ревизира стар или предлага нов процес, продукт или услуга. Правим това като задаваме въпроси и слушаме отговорите. Като подобряваме физическата среда в нашите офиси, подобряваме електронните канали и целим лекота и удобство.
За нас концепцията за добро клиентско преживяване е важна и за работата в банката, където един служител или отдел се явява „потребител“ на друг служител или отдел, като целта е да градим добър екип и ефективна работа.
Всичко това е втъкано и в мисията на банката, която всъщност не е формален текст, а начин на работа „Ние подкрепяме нашите клиенти да взимат разумни решения за тяхното финансово благоденствие. Правим това като слушаме внимателно и прилагаме уменията на нашия екип в разрешаване на нуждите на клиента.“
- Кои са най-популярните ви услуги и финансови инструменти?
Банката кредитира активно и в този смисъл най-популярните ни услуги и инструменти са кредитите. Интересите ни са в корпоративното банкиране и банкирането на дребно. Много конкурентни продукти са тези за ипотечни кредити на физически лица. Имаме специален продукт, с който финансираме жилища, построени от строители, които Банката подкрепя с проектно финансиране. Добри сме в разплащанията. Имаме интересни депозитни продукти.
- Какви новости можем да очакваме от банката?
Обновено интернет банкиране. Интересно рекламно присъствие с нашата анимация, посветена на годишнината на банката, с която искаме да подарим на всички малко история, свързана с гениалния строител Колю Фичето и да покажем паралелите с японската култура. Ще продължим с конкурентни продукти и лично обслужване.
- Какъв е управленският Ви стил и доколко това се определя от факта, че сте дама?
Не бих търсила конкретна дефиниция на управленски стил. Насърчавам открита комуникация, критично мислене, смелост за нови идеи и въображение. За да не звучи странно, защото коментираме банка, уточнявам, че банката е бизнес, като всички други, в особено регулирана среда. В този смисъл, успехът, аз свързвам именно с бързината и иновацията при вземане на стратегически решения. Това може да се постигне само с екип от мислещи хора, които имат обща цел и подобни възгледи. Такъв екип не се управлява, а се вдъхновява. Дали успявам, е въпрос към колегите. Личният управленски стил е въпрос на характер, опит и различни школи. Не мога да преценя, доколко това, че съм дама влияе на моя подход към хората. Мисля, че времето в което живеем изисква нова гъвкавост и нови умения за комуникация при управлението на екипи.
- Живеем във времена, в които лоялността на служителите трябва да се печели всеки ден. Как осигурявате пълната ангажираност на служителите си?
Отговорът е в самия въпрос. Лоялността се печели всеки ден. С лоялност, с подкрепа и с разбиране. С поемане на отговорност.
Висока ангажираност постигаме с постоянство и с ясно поставени цели, които можем да измерваме. Основните ни проекти са широко комуникирани в Банката и по този начин, постигаме ефекта на това екипите да се чувстват отговорни за общите успехи или неуспехи.
- Как изглежда социално отговорната компания през 2020 и как постигате това в Токуда Банк?
Моята визия са социална отговорност е свързана с това, да намериш онази нужда в обществото, с която си готов да се идентифицираш и да търсиш начини, това нещо, човек или група, да развие умения, с които да може да продължи да оцелява в конкурента среда, когато допълнителната подкрепа се оттегли. За разлика от единични актове на дарение. Социално отговорната компания на бъдещето е умна, пестелива на ресурси, инвестираща в умни технологии и проекти, свързани с опазването на околната среда и развиваща се устойчивото.
Това е лично разбиране и принцип, който прилагаме и в Банката.
Корпоративната култура на банката насърчава етиката в отношенията вътре в екипа и в ежедневната работа. Насърчаваме здравословния начин на живот и говорим за щастието, което се свързва с повишена продуктивност. Стремим се към умно използване на ресурсите. Малък пример е това, че в централата на банката спряхме да използваме пластмасови чаши и минерална вода, които заменихме със стъкло и филтриращи машини. Колегите сами създават различни инициативи в подкрепа на детски заведения.
През 2020, имаме желание и планове, свързани с възстановяването на Беленския мост на майстор Колю Фичето, които скоро ще споделим по-широко.